måndag 18 mars 2013

Måndag

Det finns ingen inskolning som går smärtfri, sjukdom, förkylningar, trötthet, allt kommer som ett brev på posten. Jag har vart smådann nu sen dagisstart för tildsson. Idag var jag och alla tre barn hemma tillsammans igen. Vi behövde det, framförallt barnen som är väldigt ovana med dagis varje dag. De två stora har aldrig gått varje dag, då Karln har haft lediga dagar. Så det är en omställning.

Och den har märkts. Utbrott, trötthet, de har blivit tidigare morgnar igen ( kommer oxå som ett brev på posten när barnen märker av förändringar, både bra och mindre bra).

Så idag laddade vi upp, med att göra ingenting alls ( mer än att jag plöjde igenom världshistoriens tråkigaste bok) , jag klarade 100 sidor av 198 totalt.

Stora tjejen och jag planterade frön, en succé, och läste lång godnattsaga. Lilleman var mer gosig än vanligt och väldigt mammig, och lilltjej tog som vanligt för sig av livet.

Ibland behöver man stanna upp lite.
Livskvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar